Retningslinjer for angrerett

 

ANGRERETT

Ved handel hos oss på littleclimby.com kan forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper ut 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige angrefristen dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig.

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker.

Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Angreretten forutsetter, at varen returneres i samme stand som ved mottakelsen, dvs. i original og uskadet emballasje og i ubrukt stand. Kosmetikk er å anse som hygienevarer, ref. angrettsloven §22 g), og slike varer er ikke egnet for retur dersom forseglingen er brutt etter levering. Varer som ikke er å anse som hygieneartikler, vil Little Climby  kunne kreve kompensasjon for verdiforringelsen dersom forbrukeren bruker eller undersøker varen(e) på en måte som går utover normal og nødvendig undersøkelse.

Tilbakebetaling skjer innen 20 dager etter at varen(e) er mottatt i retur.

Ved eventuelle tvister følger Little Climby Forbrukertvistutvalgets avgjørelser.

Returer sendes til:

Little Climby AS, Fidjeåsen 88, 4639 Kristiansand

Returavgiften er kr 79 og dekkes av kunde.  Avgift for ikke avhentede pakker er 99 kroner. Om du angrer et kjøp i løpet av 14 dager følger du denne anvisningen:

  •  Kontakt vår kundeservice pr epost eller telefon og oppgi navn,   ordrenummer, hvilken vare du ønsker å returnere og årsaken til returen.
  • Når Little Climby har bekreftet returen sender vi en returseddel til deg via epost
  • Emballere returen godt slik at pakken kommer uskadet frem ordentlig.
  • Returseddelen klistres enkelt på pakken og kan leveres inn på Posten.

Vi anbefaler at pakken sendes med sporing i tilfelle noe skulle skje underveis. Om pakken ikke er sporbar og ikke har ankommet lageret kan vi ikke godkjenne returen